راه‌اندازی بازار ارز توافقی معامله دوسر برد برای تاجر و اقتصاد کشور

کارشناس اقتصادی معتقد است: با راه‌اندازی بازار ارز توافقی، واردکننده زمان کمتری برای دریافت و تخصیص ارز صرف خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، ایمان زنگنه درباره مزایای راه‌اندازی بازار ارز توافقی گفت: یکی از چالش‌های اقتصاد و بازار ارز ایران وجود ارز چند نرخی است، ارزی که در طی سال‌های گذشته چالش‌زا بوده، بنابراین بانک مرکزی باید راهکاری برای رفع این مشکل بیاندیشد.

وی تصریح کرد: در ادوار گذشته دستورالعمل‌های متعدد در حوزه ارزی و تعدد بخشنامه‌ها آسیب زا بوده و کارشناسان اقتصادی و ارزی مخالف چنین وضعیتی بوده‌اند، بنابراین بانک مرکزی می‌بایست راهی برای عبور از این وضعیت می‌یافت که خوشبختانه از بازار ارز توافقی رو نمایی شد.

زنگنه در این باره گفت: مهمترین مزیت راه اندازی بازار ارز توافقی جلوگیری از تعدد نرخ هاست، چرا که تعدد نرخ ارز نه تنها کمک کننده نیست، بلکه چالش‌های جدی بین بانک مرکزی و صادر کنندگانی که ارز خود را باید عرضه کنند، ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: راه‌اندازی بازار توافقی ارز از این جهت حائز اهمیت است که صادرکننده ارز خود را در اسرع وقت عرضه می‌کند و از آن سو وارد کننده نیز زمان کمتری برای دریافت و تخصیص ارز صرف می‌کند.

وی افزود: راه اندازی بازار ارز توافقی از چند جنبه مهم است، هم جنبه بازگشت ارز در کمترین زمان ممکن و افزایش صادرات به دلیل اطمینانی که صادرکننده به نرخ ارزی که عرضه می‌کند دارد.

زنگنه گفت: از سوی دیگر با تامین مواد اولیه وارداتی مورد نیاز تولید و واردات کالاهای ضروری کشور شاهد افزایش عرضه و به تبع آن کاهش نرخ‌ها در اقتصاد خواهیم بود؛ در نتیجه راه‌اندازی بازار ارز توافقی معامله‌ای دو سر برد برای تاجر و اقتصاد ایران به شمار می‌رود.

کد خبر 76004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =